۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

در نيمه نخست امسال/

29 ميليون تردد وسايط نقليه در محورهاي خراسان شمالي ثبت شد

29 ميليون تردد وسايط نقليه در محورهاي خراسان شمالي ثبت شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: در نيمه نخست امسال، بيش از 29 ميليون تردد وسايل نقليه در محورهاي خراسان شمالي ثبت شد.

سعيد سبحاني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دريافتي از دستگاههاي ترددشمار، تردد وسايل نقليه در 28 محور استان در نيمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد كاهش يافته است.

وی اظهارداشت: طی این مدت بيش از 29 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده اند.

به گفته سبحانی در مدت مذكور در اين استان محور شیروان- بجنورد بالاترين تردد و محور سه راهی چمن بید- گرمه نيز كمترين تردد را داشته است.

سبحاني با اشاره به اين كه از شمار كل تردد در محورهاي خراسان شمالي در شش ماهه نخست سال جاري، شش ميليون مربوط به تردد وسايل نقليه سنگين بوده است، اظهار داشت: تردد وسايل نقليه سنگين در جاده هاي استان شانزده درصد كل تردد در محورهاي خراسان شمالي را در نيمه نخست سال جاري تشكيل داده است.

وي افزود: بيشترين تردد در محورهای این استان، در ساعات 9 الي 10 و 17 الي 20 بوده است.

سبحاني در ادامه به تردد مسافران تابستاني در خراسان شمالي نيز اشاره كرد و با بيان اين كه در تابستان امسال هفت ميليون مسافر از نقاط مختلفكشور به اين استان سفر كردند، اظهار داشت: اين مسافران با يك ميليون و 716 هزار دستگاه خودرو معادل سواري به خراسان شمالي سفر كرده بودند.

سبحاني با اشاره به اين كه ورود مسافران به اين استان در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال شش درصد كاهش داشت، افزود: يكي از دلايل اين كاهش عدم تكميل بزرگراه محور بجنورد- جنگل گلستان و در نتيجه ترافيك شديد اين محور بود.

به گفته وي در مجموع در تابستان امسال پانزده ميليون و 206 هزار دستگاه خودرو در محورهاي اين استان تردد كردند كه سيزده درصد اين ميزان به خودروهاي سنگين اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در مسیر جاده آسیایی قراردارد و سالانه بیش از 15 میلیون زائر و مسافر از محورهای این استان تردد می‌کنند.

 

کد خبر 2142814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha